söndag 9 januari 2011

Brynolf den lille tandläkaren ....

Idag har jag varit på ridtur, det är ju glashalt ute så det gick inte att rida på vägarna så det blev till att pulsa i snön.
Hundarna har haft en vilodag idag, bus på tomten som vanligt såklart. Jag har tränat lite extra med dem inne istället.
Bella blir bara mer och mer samarbetsvillig och det är jag så glad över. Hon mår så himla bra nu, det var ett riktigt lyft för hennes självförtroende att Brynolf flyttade hem till oss.
Här kommer fler busbilder på Bella och Brynolf. Man kan ju fundera över om Brynolf har tänkt att bli tandläkare när han blir stor.

Gapa stort!



puss, kompis

lördag 8 januari 2011

Besök

Ikväll har vi haft besök av fina Helix Mullback med familj. Det finns ingen annan hund utanför familjen som Dacke tycker så mycket om och jag tror att Bryniolf också blev förtjust.
Brynolf var först lite fundersam över om det verkligen var en hund, han har bara umgåtts med vinthundar. Det tog inte lång stund innan leken var igång och sen var det full rulle hela kvällen. Skönt för Bella som fick en kväll i lugn och ro!


Vad har du i din leklåda?

Fina Helix

Dacke övervakar leken

bus

mer bus

ännu mer bus

När Helix hade åkt hem var Brynolf så hungrig!

Bella <3 <3

måndag 3 januari 2011

Julegranen kastas ut ......

Nu har vi slängt ut julgranen!
 "Någon" hade dragit i glittret så att den var helt sned och de röda kulorna fick flyttas högre och högre upp i granen eftersom "någon" inte kunde låta bli att plocka ner dem. Dessutom hittade vi en hel del avbitna smågrenar på golvet.


Vadå? Det var inte jag....... <3

söndag 2 januari 2011

Solsken




Idag sken solen så då passade jag på att fota hundarna utomhus. Dacke stod mest vid dörren och ville in. Han tycker att man ska vara på promenad om man ska vara ute vintertid.
Bella och Brynolf var det full fart på som vanligt. Bella sysslar med uppfostran av valp tror jag, hon inbjuder till lek och sen ska hon tala om att han ska lugna ner sig, men kul har de!





Kom igen så leker vi!

Jag bestämmer


Kom igen då!

skojigt

Vilket skutt!


Skutt igen




Jag vill in!



Vår baksida, det blir staketlagning när snön har smält.

Kompisarna vilar tillsammans.


Gott Nytt År!

tisdag 28 december 2010

Hundvakt och vinterpromenad

Igår var jag hundvakt till Linnéas raringar. Långpromenad i skogen, först med Linnéas gäng och sen med Bella och Dacke. Det är så skönt att jag kan gå i skogen i år, det är traktorspår som vi kan gå i. Förra vintern kom vi inte ut i vår skog under hela vintern.
Brynolf har upplevt sin första jul. Han älskar ju när det kommer folk så han tyckte att det var toppen. Sen blev han så trött så trött!

Malte


Linnéa och Ellie

Mozart

Härliga skogspromenader:







En trött liten Brynolf:




torsdag 23 december 2010

God Jul alla två och fyrbenta vänner!
Hälsningen framförs av en katt för omväxlings skull. Det här är Zelda 11 år gammal och en riktig myspropp.

tisdag 21 december 2010

Tiden går.......

Det har gått en månad sen sist, tiden har bara rusat iväg.
Det är så kallt så det blir mest inomhusträning. Dacke fryser trots täcke så vi har inte gått de riktigt långa promenaderna på ett tag. Brynolf är ju fortfarande för liten för långpromenader, så han busar mest på tomten.
Jag tränar Brynolf lite nästan varje dag, han är en fena på kontaktövningar. Han kan sitt riktigt bra och ligg börjar också funka. Men vi ägnar nog mest tid åt att gosa han är så himla go´.
Bella älskar klickerträning, hon blir mer och mer självsäker och vågar prova själv. Vi tränar mest på att hon ska putta med nosen på tex en plastburk och hon puttar på min näsa när jag frågar var näsan är.
Dacke gillar att träna konster, just nu tränar vi på att han ska skilja på vänster och höger tass.
Nu har jag jullov, det ska ägnas åt familjen och hundarna, sen hoppas jag så klart att jag ska komma ut på någon ridtur också!


 promenad

 Varmt och skönt i soffan!


 Snart 17 veckor och så vacker!
 Snälla får jag smaka!

Måste jag gå ut?