söndag 30 januari 2011

Härlig vinterhelg!

Den här helgen har verkligen varit underbar, full av utevistelse.
I lördags var jag och red på Klarissa. När vi red ut så blåste det rejält, men när vi var på hemväg så lugnade det sig och helt plötsligt kom solen fram!
På eftermiddagen var jag först ute en sväng med Brynolf i kohagen här brevid. Vi tränade lite inkallning, med rejäl störning kan jag säga eftersom katten Ville följde med och han vill gärna bli jagad. Brynolf är ju inte den som säger nej till att jaga katt! Det gick ganska bra ändå.
Sen gick jag en skogspromenad med Dacke och Bella, vi såg både rådjur och räv. Spännande tyckte Bella!

Idag har Roger och jag gått en lång härlig söndagspromenad med Dacke och Bella och när vi kom hem tog jag ut Brynolf på fältet bakom oss och gick runt det. Kameran var med den här gången och när jag kollade bilderna upptäckte jag att jag har en flygande hund. :-)

Brynolf är bra i sin tass nu, men istället har han varit dålig i magen från och till den här veckan. Han äter så mycket skit så det är inte så konstigt. Det har inte blivit så mycket träning under veckaneftersom vi tränar mest med godis. Idag är han bättre så nu får vi väl köra igång på allvar igen. Nu är helgen snart slut och det är dags för jobb igen, tur att det börjar bli ljusare på kvällarna!

Mitt härliga sällskap  på promenaden!

Så fina!

Flygarhunden!

Flyger lika bra utan täcke

Spanar på Ville

På upptäcksfärd

Trötta killar

Dacke vilar också
Solnedgång, nu är helgen snart slut!

2 kommentarer:

  1. Låter som en skön helg! :)
    Jättefina bilder! Pappa blir väl lika trött att röra på sig som Brynolf =P Haha
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej
    Kul att hitta en bloggare med vinthundar på så nära håll. Har 5 mil till Skövde

    SvaraRadera