söndag 13 maj 2012

Rallyträning med Dacke och Brynolf

Idag har jag tränat rally med whippetgrabbarna. Vi kör lite enskilda övningar så gott som varje dag, men en gång i veckan har vi som mål att träna hela banor och då på lite olika ställen.

 Idag var vi på en gräsplan vid Aspö och som trevligt sällskap hade vi Jessica med fina Minx och Linnéa med hennes tre skönheter. Jag har nu anmält både Dacke och  Brynolf till en rallylydnadstävling i juni, så nu ligger vi i hårdträning. På bilderna tränar jag i sele och det får man inte ha på tävling, men jag tappade mitt retrieverkoppel på vägen.

Jessica är fotograf till bilderna på mig och grabbarna.

Först ut är Brynolf:

ligg

fot i snabbt tempo

Sitt framför


fot med kontakt

duktig kille

massor av bus som belöning när banan är klar    

Sen var det Dackes tur:
kontakt!

ligg kvar (jag är på väg att gå runt honom)

fot i snabbt tempo

sitt

Fina duktiga Dacke!

1 kommentar:

  1. Va fina ni är. Vad kul att ni anmält er!:) Linus ville jättegärna också följa med och kika på tävlingen. Misstänker dock att vi får hålla honom långt borta i från Brynolf om han ska kunna koncentrera sig ;)
    Kramar Nathalie

    SvaraRadera