söndag 5 oktober 2014

Kurser!

Oktober är för mig en riktig kursmånad! Jag går en kurs med Lycka som heter Följ mig. Den handlar om följsamhet och att vilja vara hos matte. Vi jobbar mycket med belöningar, både godis och leksak. Med Yatzy har jag precis börjat en kurs som heter Stärk din hund. Där jobbar vi med balans och styrka för att stärka hundarnas kroppar. Vi jobbar så klart med positiv förstärkning för att stärka samarbetet mellan förare och hund. I morgon börjar jag en ny kurs med Bella, den kursen är en lydnadskurs, där vi framförallt ska träna på grunderna. Bella är rätt duktig, men behöver träna i olika miljöer och tillsammans med andra hundar.

Det är så kul att komma ut med hundarna och få lite ny inspiration i träningen!

Förutom kurser så blir det promenader och så försöker vi spåra en gång i veckan. Sen är det ju massor att träna på mellan kurstillfällena så ja, det är fullt upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar