fredag 15 januari 2016

Ett riktigt skitår

2015 var inte mitt hundår. I februari förlorade vi Brynolf och i höstas förlorade vi Yatzy. Hur jag har orkat fungera vet jag inte riktigt. Har väl grottat in mig i jobb och bara kört på. En lång period var jag bara less på allt och "hunderiet" fick begränsa sig till promenader. Samtidigt har de hundar som jag har kvar varit så viktiga för mig! Blues behov av aktivitet har tvingat mig att aktivera hundarna och det har nog varit tur, annars hade jag nog gett upp mitt hundliv. Det har varit tungt och många tårar har fällts.

Nu är det ett nytt år och nu vill jag bara se framåt och försöka hitta tillbaka till det roliga med hundträning. Vill att den här bloggen ska vara positiv.

Mitt hopp för 2016 är att vi ska hitta tillbaka till glädjen och att mina hundar ska vara friska och fria från skador.


1 kommentar:

  1. Usch vad jobbigt, hade ingen aning om att ni förlorat Yatzy också! Jag tycker också 2015 var ett ovanligt hemskt år, ser väldigt mkt fram emot 2016 och hoppas det blir mkt bättre!!!

    SvaraRadera