Vi fyllde lite vatten i botten till en gammal marsvinsbur och det blev populärt!
Whipparna tittade på henne och konstaterade att: den där, hon är inte klok! :-D
söndag 27 april 2014
Lördagssysslesättning för en liten salukifröken!
Vad kan man hitta på en solig lördag i april?
| Hänga med kompisar... |
| leta godis som matte slängt ut... |
| bita på pinnar... |
| chilla lite... |
| Kolla in när Bella solar (och det är nog dags att börja tänka på beach 2014!)... |
| gräva... |
| gömma skatter... |
| och bara var söt... |
| jättesöt... |
| ligga och fundera på nästa bus... |
| och spana in bästa lekkompisen Yatzy
Som ni ser är lilla fröken saluki inte sysslolös!!!
|
Skogsbilder
Hittade några bilder i mobilen från en skogspromenad tidigare under veckan. Inte världens bästa kvalitet kanske, men kunde inte låta bli att lägga ut dem här!
Sommarväder
I eftermiddag har jag gått en lång skogspromenad med de vuxna hundarna. Helt underbart att kunna gå i skogen i shorts och t-shirt i slutet av april! Det är så fantastiskt vackert i skogen nu. Träden är på väg att slå ut och det är alldeles vitt av vitsippor i alla skogsbackar. Dessutom doftar det VÅR och fåglarna kvittrar, jag tror att koltrasten gjorde oss sällskap under hela vår promenad. Livet är underbart!
Här kommer några bilder på mina favoritwhippets!!
Här kommer några bilder på mina favoritwhippets!!
| Brynolf <3 |
| Det är varmt, hälsar Yatzy och Brynolf |
lördag 26 april 2014
Lycklig saluki!
Lycka är inte helt lätt att fota när hon springer. Hon springer fort och hela tiden. Idag var vi på en liten promenad i en tom kohage. Full rulle på Lycka som vanligt!
Behöver jag tillägga att lilla fröken fick gå in i duschen när vi kom hem?
| Kolla ett lerigt dike! |
| det lyser bus ur ögonen |
| så mycket spännande! |
| Hon har hela tiden full koll på var jag är! |
| flyger fram |
| Lycka är att springa |
| haha jag är en panter |
| eller kanske en hare ;-) |
| Sen var hon så trött att hon slängde sig i en skitig damm |
| men var snart på benen igen |
Behöver jag tillägga att lilla fröken fick gå in i duschen när vi kom hem?
måndag 21 april 2014
Underbar påskledighet!
Så är påskledigheten slut, men jag har haft en underbar ledighet. Många mysiga hundaktiviteter och massor av tid har spenderats i trädgården.
Vi har ju tydligen fått hem en liten utbrytarkung, så vi har fått fixa till staketet på baksidan. Sen har vi röjt och krattat tomten och jag har fixat med växthuset. Hundarna har varit ute i stort sett hela dagarna och har busat, grävt, tuggat på pinnar och annat smarrigt. De har varit rejält trötta på kvällarna!
Jag har gått korta valppromenader med Lycka, inte för att hon behöver mer, men för att hon ska vara ute med bara mig och träna inkallning. De andra hundarna har fått lite längre promenader, fast senare på kvällen, det har varit för varmt att gå mitt på dagen. Helt otroligt i april!
Nu är det dags för jobb i morgon, men någon jobbångest har jag inte, trivs alldeles för bra på mitt jobb för det.
Vi har ju tydligen fått hem en liten utbrytarkung, så vi har fått fixa till staketet på baksidan. Sen har vi röjt och krattat tomten och jag har fixat med växthuset. Hundarna har varit ute i stort sett hela dagarna och har busat, grävt, tuggat på pinnar och annat smarrigt. De har varit rejält trötta på kvällarna!
Jag har gått korta valppromenader med Lycka, inte för att hon behöver mer, men för att hon ska vara ute med bara mig och träna inkallning. De andra hundarna har fått lite längre promenader, fast senare på kvällen, det har varit för varmt att gå mitt på dagen. Helt otroligt i april!
Nu är det dags för jobb i morgon, men någon jobbångest har jag inte, trivs alldeles för bra på mitt jobb för det.
Whippet versus Saluki
Här kommer en högst ovetenskaplig undersökning om skillnaden mellan whippet och saluki, baserad på min erfarenhet av de sex whippar som bott här och tre veckor med saluki.
LERIGT DIKE
whippet: hoppa över fort
saluki: spring i diket, många gånger, fort
STAKET:
whippet: jaha här ska vi tydligen stanna
saluki: hur kommer man ut? På något sätt går det!
MATTE ROPAR ATT VI SKA KOMMA IN
whippet:JA!!!
saluki: NEJ!!!!
LERIGT DIKE
whippet: hoppa över fort
saluki: spring i diket, många gånger, fort
STAKET:
whippet: jaha här ska vi tydligen stanna
saluki: hur kommer man ut? På något sätt går det!
MATTE ROPAR ATT VI SKA KOMMA IN
whippet:JA!!!
saluki: NEJ!!!!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



