onsdag 8 augusti 2012

Veterinärbesök

I dag har vi varit hos veterinären, det var dags för vaccin mot kennelhosta. Jag passade på att få en liten hälsocheck på Dacke. Han är frisk men har ont i ryggen igen. jag gick ju på rehabträning i våras och tränade då en hel del med honom, men i sommar har jag varit slarvig och glömt bort det för många gånger. Min veterinär, Birgitta, klämde igenom ryggraden och han ömmar på samma ställe som sist så han fick rimadyl, som han ska äta i två veckor. Under den tiden ska han bara gå promenader sen ska vi börja om träningen igen.

Lille gubben, jag har ju tänkt att han ska orka flera år till, så nu är det jag som ska skärpa mig med träningen!

Alla tre skötte sig fint, Bella var som vanligt lite missnöjd med att inte vara hemma och det är hon ju inte sen med att högljutt tala om. Bella tycker livet är bäst när hon är hemma och allra bäst är det om matte är hemma också! Sen fick hon godis av snälla Birgitta så då blev det lite roligare. Den här gången fick de sin "vaccination" i näsan. Det är tydligen effektivare än den de får i sprutform. De kan kanske bli lite snuviga ett par dagar, men det får vi ju se. Jag vill gärna vaccinera mot kennelhosta eftersom vi är ute en hel del på  olika hundevenemang.

Passade även på att väga alla tre, Bella har gått ner lite mer än ett kg och väger nu 26,3. Hon är fin nu så den vikten ska vi behålla. Dacke har även han gått ner lite, knappt ett kg, han har ätit lite dåligt i sommar och väger nu 16,9. Brynolf däremot har gått upp lite, han väger 18,6 och är en rejält musklad kille, men han får inte bli tjockare nu.

I morgon blir det svampplockning!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar