tisdag 12 februari 2013

Mycket på gång!

Det händer mycket med hundarna just nu, eller rättare sagt med Brynolf ska jag väl säga.

Dacke gillar bäst att springa i skogen, han är faktiskt inte så intresserad av att träna längre.  Vi kör lite rehab övningar för att hålla igång ryggmusklerna och då får han sin godisbelöning, sen är han nöjd.

Bella tränar jag lite småtrix med, hon vill gärna träna, men bara korta stunder. Hon gillar våra skogspromenader bästa av allt.

Brynolf är en aktiv kille som gillar det mesta. Vi har sån tur att vi har en aktiv LC sektion i den här delen av landet och i vinter har Brynolf sprungit två godkända licenslopp. Han älskar verkligen LC och är riktigt snabb. Förhoppningsvis lyckas vi med det tredje licensloppet i vår, sen får vi tävla och jag hoppas på att vi kan ställa upp på någon tävling i sommar.

Vi har precis börjat en rallykurs med tävlingsinriktning och på lördag ska vi åka på en inomhustävling i Göteborg.

Jag tycker att rallylydnad är så kul och när Brynolf är koncentrerad är han så duktig. Han kan alla moment, men ibland har han lite svårt att bibehålla fokus (eller så är inte jag tillräckligt rolig).

Jag har även planerat in en del utställningar, så förhoppningsvis blir det här en riktigt hundig vår och sommar!
Så här trött blir Brynolf när han tänker på allt han ska göra i vår!




1 kommentar:

  1. Hej! Vad roligt att se vad Botolf's bror har för sig! Botolf har oxå en blogg, om du vill kolla =) MVH Sofia och Botolf
    http://kallornasbotolfbrorsson.bloggplatsen.se/

    SvaraRadera