söndag 20 oktober 2013

Yatzys tävlingsdebut

Idag har Yatzy fått starta sin första rallytävling, han kändes inte riktigt startklar men när tävlingen var så nära som i Skara så anmälde jag.

Regnet öste ner och det var inget väder för en whippet. Vi åkte i alla fall och jag försökte hålla honom igång och springa och busa lite. När det var vår tur var Yatzy less och kall. Han gjorde ingenting tittade knappt på mig, så jag avbröt tävlingen. Det gör ingenting och jag ser det som en dag med miljöträning för Yatzy, JAG vet vad han kan och vi kommer igen!

Nu har vi tillbringat eftermiddagen i soffan och det är så mysigt!

I morgon ska vi åka på rallykurs och då är vi inomhus, varmt och skönt för både matte och whippe!

2 kommentarer:

  1. Snygg blogg!Yatzy kommer att bli så duktig så.Det gjorde du rätt i o bryta.Marita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja Yatzy kommer igen, han är bara lite tonåring nu.

      Radera