söndag 21 februari 2016

Nosework igen


Nu har vi avslutat vår kurs i nosework. Det har gått så otroligt bra och har varit så roligt. Vi tränar flera gånger i veckan hemma och både Blue och jag älskar det!

Nu gäller det bara att skaffa tävlingslicens för Blue (eftersom han inte är registrerad i SKK så krävs en tävlingslicens för doftprov, rallytävlingar mm.). När det är klart så ska vi göra ett doftprov. Jag har även anmält oss till en fortsättningskurs i nosework. Nosework är så kul och väldigt bra för Blue för han måste koncentrera sig och han blir så trött. Hans energi och uthållighet kommer verkligen till sin rätt i noseworkarbetet.

Bilderna nedan kommer från ett träningspass i garaget. Inte helt lätt att hitta rätt doft bland dofter av bensin och olja, men det fixade han galant. Märks det att jag är otroligt stolt? I så fall bjuder jag på det. ;)

Ursäkta bildkvalitén, det är tagna med mobilkamera. 

I den lilla dosan som jag håller i handen ligger det en möbeltass med en droppe eucalyptushydrolat.
På Blues blick ser man att den har högt värde för honom.



Husse gömde doften och vi väntade utanför


Blue jobbar på





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar