söndag 21 februari 2016

Nu kör vi igång med rally!

Som de som känner mig vet, så gillar jag rallylydnad. När Blue kom hit började jag ganska snart jobba med rallymoment. Det är stor skillnad på att träna med en whippet och en bordercollie (eller vad han nu är), så det har inte alltid varit så lätt. Dessutom har har jag inte haft så mycket ork och tålamod under hösten, men nu börjar rallysuget komma på allvar.

Så för att få lite tips och inspiration bokade jag en privatlektion hos Sara på hundArena Skövde. Så nu har jag fått lite idéer om hur jag ska komma vidare i vår träning. Sara tyckte att Blue var duktig och att vi ska jobba mycket med störningsträning. Så det ska vi göra och har faktiskt redan börjat.

Vi har tränat hemma med att det regnar godis runt honom när vi tränar stadga i sitt ligg och stå. Dessutom har vi varit på stan och tränat på torget. När vi var på stan tränade vi väldigt enkelt med kontakt och sitt, men det gick kanon! Jag hoppas verkligen att vi så småningom kan tävla.

Här kommer två bilder från vår privatlektion:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar