onsdag 28 december 2016

Hej igen!

Det var så länge sedan jag skrev här. Det hände så mycket tråkigt i mitt hundliv så jag tappade sugen helt. Den sista tiden har jag ändå tänkt att det vore kul att skriva igen. Det är ett kul sätt att komma ihåg allt kul vi gör och ett sätt att använda mina hundbilder.

Vad har hänt sen i mars då? MASSOR!

Bella: Hon fyllde 10 år i oktober och är fortfarande pigg. Hon har väl mest hängt med på det som vi andra har gjort, men vi har ställt upp i två inofficiella rallytävlingar. Hon gjorde väl ingen succé precis men gladare hund får man leta efter! Hon älskar att gå rallybanor, att peta i moment är däremot inte hennes grej. Den sista tävlingen nu i höstas fick hon till och med pris för gladast hund och det var hon verkligen! I höst har vi varit med på några friskvårdsträningar och det tycker hon är skoj!



Lycka: Lycka blev tre år i december och är nu en vuxen hund. Hon var med på två utställningar i våras en inofficiell i Skövde och en officiell i Lidköping. I Skövde blev hon BIR av två salukis och i Lidköping fick hon excellent och blev tvåa av tikarna i öppen klass. Min plan var att ställa henne mer, men det blev inte så.  I sommar hoppas jag på att vi ska hinna med att ställa ut henne lite mer. 

Lycka är ingen tuffing och hon tycker inte om/är rädd för andra hundar. Vi jobbar på det nu och är med på friskvårdsträningar och ringträningar så förhoppningsvis ska det släppa lite.

Lycka har spårat lite under hösten och det tycker hon är kul. Annars har hon kommit lite i skymundan eftersom Blue har tagit så mycket tid, det har jag en del dåligt samvete över. Förhoppningsvis ska jag hinna med henne lite mer under 2017!

Hon är i varje fall hunden med skönast liggstil!


Blue: Mitt energiknippe! Han är enligt passet fyra år nu, men det vet vi ju inte så noga. Jag har jobbat massor med Blue och han är superduktig på mycket. I våras klarade han doftprovet för eucalyptus och vi har varit med på några clearround tävlingar. Han är superduktig, men har ibland lite för bråttom. Vi har tränat en hel del rally och han kan alla skyltar i nybörjarklass och de flesta i fortsättning.
 Hans problem är att han har så svårt att fokusera när det är andra hundar i närheten och det måste vi jobba massor på. .
Vi har gjort mycket sen i mars och vi tränar så gott som dagligen. Vi spårar, tränar nosework, upplet i skogen, vi tränar rally och massor av trick. Blue är en hund som måste få använda huvudet och behöver mycket motion.
Han är verkligen en utmaning för mig, men han gör framsteg hela tiden och är en jättekul hund att träna med.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar