torsdag 29 december 2016

Rallyträning

Idag har jag och Blue varit inne i stan hela eftermiddagen. Vi började med ett besök på Arken Zoo där vi köpte ett bilbälte till Blue. Han ska få åka bil med husse i jobbet nästa år och i hans arbetsbil får det inte plats någon bur. Jag hittade också två fina breda vadderade halsband till superpris som passar Blue, så de fick bli dem också. Jag använder visserligen mest sele på honom, men ibland är halsband praktiskt.

Efter det åkte vi hem till Linnéa och jag gick en promenad i Boulognerskogen som är en park i närheten av Linnéa. Jag hoppades på några hundmöten, eftersom Blue tycker att det är lite jobbigt. Vi hade tur och mötte två stycken på platser där jag kunde gå i en båge och Blue skötte sig kanon. Vi skvallertränar när det gäller hundmöten och har gjort stora framsteg. 

Efter det åkte vi till HundArena Skövde, som Linnéa hade hyrt ett par timmar. Linnéa tränade lite agility och Blue fick också springa en liten bana med tunnlar och hopphinder. Han var skitduktig, men oj vad han stressade upp sig. Det är inte vad han behöver, men lite kul var det. :)  

Sen byggde vi en rallybana som vi turades om att gå. Blue höll ihop bra och var riktigt duktig. Innan vi åkte hem tränade vi på kontakt och fot när Linnéa hade sina hundar i hallen och det gick väldigt bra. 

Nu är han helt slut, den här veckan har varit full av aktiviteter så imorgon blir det nog mest att lufsa i skogen. Inte helt fel det heller!

Här kommer några bilder, kolla på Blues glada svans!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar