söndag 31 mars 2013

Hej då vildsvinet!

Jag köpte ett så fint gosedjur till hundarna, ett vildsvin. Det både grymtade och pep och var en väldigt populär leksak.



Brynolf och Yatzy hade så roligt med det. De hade dragkamp och ibland sprang Brynolf först med svinet i munnen och Yatzy efter i full fart, runt huset i många varv.




Idag hittade jag det lille svinet utan fyllning, pip och grymt. Ja ja så går det med två vildar i huset!! Roligt har de haft i varje fall.

torsdag 28 mars 2013

Promenad

Vi gick en lång härlig promenad i vårsolen idag. Yatzy fick springa lös med Dacke en stund, Dacke är bästa läromästaren på hur man uppför sig när man är lös. Yatzy följde mest efter Dacke hela tiden, så spännande att se vad han hittar på.

Sen var Brynolf lös tillsammans med Dacke och då var jag plötsligt glad över min rådjurstokiga Bella, för hon talade om för mig att det var springande rådjur på fälten innan Brynolf såg dem. Litar inte riktigt på honom när det gäller lockande vita rådjursrumpor.

På hemvägen hoppade en hare upp precis framför Dacke, han sprang tre steg sen röt jag till och då vände han, min duktiga gubbe!

Vi har så otroligt mycket vilt här av alla de slag och det är mysigt på alla sätt, men jag får vara försiktig med hundarna.


fina rumpor

Har inte riktigt växt i sina öron än!

Vi kommer!


Sa du nåt?

På äventyr

Full fart

Brynwolf

Hade en liten rar femåring här igår som döpte om Brynolf till Brynwolf och minsann tror jag att han har rätt för är det inte en BrynWOLF som smyger i buskarna?

På begäran...

En kompis ville att jag skulle lägga ut en bild på Bellas hjärta och varsågod här kommer två bilder från dagens promenad:


onsdag 27 mars 2013

Vår i luften!

De senaste dagarna har det varit härligt väder, kallt på nätterna, men plusgrader på dagarna. Hundarna njuter av att solen värmer och de vill bara vara ute. Dacke är klok och går in efter ett tag, men de andra tre vägrar. Bella vill bara sola och Brynolf och Yatzy busar, tuggar ben och upptäcker vårens härliga dofter. Nu sover de som stockar i soffan och vilar upp sig för en ny dag i solen!


mums med ben

Brynolf njuter

Dacke med

Grabbarna på äventyr

lite bus

Jag tror att Yatzy är lite trött ändå

Lipar du åt matte?

Yatzy har hela tiden koll på vad Brynolf gör.

Bella njuter av solen!

Dacke - Mitt hjärta!

Tog så fina bilder av Dacke idag som jag bara måste dela med mig av. Dacke som snart är tolv år och bara gör det han själv vill. Så underbar och klok och betyder så mycket för mig!

Njuter av solen

fleecetröjan är på för det är kallt i luften

Tajmahal Ice-Breaker

Nu har han äntligen flyttat in lille Yatzy! Han är en snart sju månaders whippetkille som heter Tajmahal Ice-Breaker i stamtavlan. Han har redan anpassat sig så bra här hos oss och funkar kanon med de andra hundarna, till och med gammelgubben låter honom ligga nära och verkar tycka om honom.

 Jag har klickat in honom och kört lite kontaktövningar och det verkar vara en liten smart kille. Jag har haft honom lös på fälten flera gånger och han är duktig på inkallning så det ska vi se till att underhålla.

 Planerna för den här lille killen är att han ska ställas ut under sommaren och han är redan anmäld till utställning i Lidköping i maj. Han är utställd tre gånger tidigare och har blivit placerad med hp alla gångerna så det ska bli spännande att se om det även fortsättningsvis går bra.

Jag har också tänkt att börja träna rallylydnad med honom, för det är så himla kul. Sen får vi se, det finns så mycket som är roligt att göra med en liten whippet. Först och främst ska han vara en familjemedlem och en härlig medlem i vår lilla hundflock!

Yatzy!