torsdag 28 mars 2013

Promenad

Vi gick en lång härlig promenad i vårsolen idag. Yatzy fick springa lös med Dacke en stund, Dacke är bästa läromästaren på hur man uppför sig när man är lös. Yatzy följde mest efter Dacke hela tiden, så spännande att se vad han hittar på.

Sen var Brynolf lös tillsammans med Dacke och då var jag plötsligt glad över min rådjurstokiga Bella, för hon talade om för mig att det var springande rådjur på fälten innan Brynolf såg dem. Litar inte riktigt på honom när det gäller lockande vita rådjursrumpor.

På hemvägen hoppade en hare upp precis framför Dacke, han sprang tre steg sen röt jag till och då vände han, min duktiga gubbe!

Vi har så otroligt mycket vilt här av alla de slag och det är mysigt på alla sätt, men jag får vara försiktig med hundarna.


fina rumpor

Har inte riktigt växt i sina öron än!

Vi kommer!


Sa du nåt?

På äventyr

Full fart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar