måndag 2 maj 2011

Rallylydnad och stukad fot

I helgen var jag och Brynolf på Skövde hundskolas temadag som handlade om rallylydnad. Det var så skoj! Vi fick prova på en massa olika skyltar, både lätta och väldigt svåra. Brynolf var så duktig, det var många hundar där och han skötte sig väldigt bra. Han är så duktig och lyssnar och gör allt för en godbit.

Vi är anmälda till rallykurs i juni och det ska bli så roligt. Det var perfekt att gå på den här dagen i förväg för nu vet jag lite mer vad vi kan träna på för att förbereda oss. Vi ska träna på ett bättre läggande, att gå vid sidan och framför. Jag ska också träna på att han ska sitta vid sidan och att följa min hand.

Jag hade planerat att spåra i går, det var länge sedan. Under påsklovet blev det inte av eftersom min mamma varit på besök. Nu var både jag och hundarna riktigt spårsugna! På förmiddagen var jag och red, vi red en lite längre tur och det gick så bra, vi hoppade lite och galopperade flera gånger. MEN under sista galoppen ramlade jag av och stukade min fot. Den är rejält svullen och BLÅ! Så nu får jag vara i stillhet, jag har jobbat i dag men några hundpromenader eller spårning blir det inte. Nu är jag väldigt glad för att vi har tomt och att Brynolf och Bella leker så bra. Nu får Bella ha hand om Brynolfs rastning ett tag. Kanske kan jag jaga ut husse på någon promenad men den lär inte bli så lång :-)

På söndag ska vi ställa ut Brynolf i Lidköping. Håll tummarna för oss!

4 kommentarer:

  1. Håller tummarna för både utställningen och foten! Hoppas vi ses under sommaren på något event!

    SvaraRadera
  2. Ja, det vore verkligen jätteroligt!

    SvaraRadera
  3. Vilken otur! Stackars dej.Tur att du har en så bra handler.Sköt om foten nu.

    SvaraRadera
  4. Hoppas foten är bättre nu! Ett stort lycka till på söndag <3

    SvaraRadera