torsdag 2 juni 2011

Viltspår

Idag har jag lagt spår till hundarna.

Brynolf har blivit så duktig, han spårade 300 m med tre vinklar helt utan problem. Dacke fick ett liknande spår och han klarade det fint. Bella står och stampar hon utvecklas inte alls. Hon spårar lite sen kollar hon på annat sen spårar hon lite till, hon är så okoncentrerad. Samtidigt tycker hon att det är kul och blir så glad när hon hittar klöven. Hon får köra raka, korta spår så får jag se ifall det släpper annars får det bara vara så, hon är så bra på annat.

Här kommer lite bilder på spårhundarna, tagna med mobilkameran så kvaliten är sådär (jag längtar efter min kamera).

Stolt Bella

Titta vad jag har!

Spårhund nummer tre!

Efter väl utfört arbete är det vila som gäller.

3 kommentarer:

  1. Härliga bilder! Att spåra, det är livet för en hund!
    Hälsn Birgitta och whipparna Tula och Tosca

    SvaraRadera
  2. Fina kort! Bella ser ut som att du ska ta klöven snart och hon säger - Glöm det!
    Kram Linnéa

    SvaraRadera
  3. Duktiga hundar du har.Bella njuter ju av att bara vara ute o få små uppdrag.Hon är ju så duktig på annat som du säjer.Kram till alla

    SvaraRadera