måndag 13 februari 2012

Länge sen sist!

Livet med hundarna rullar för det mesta på, vi går våra promenader och kör lite träningspass i köket mellan varven. Bella och Dacke tränar jag mest lite olika små trick med och Brynolf tränar jag rallylydnadsmoment med. Vi ska gå kurs tre i april så det gäller att vi inte glömmer vad vi har lärt oss.

Så jag tycker inte att jag har så mycket att skriva om, men lagom att man hinner tänka den tanken så händer det något.

Förra veckan vaknade jag av att Dacke morrade till och Brynolf SKREK. Min gissning är att Brynolf hoppade upp på Dacke som sov i sängen. Dacke blev rädd och nafsade till, samtidigt slängde sig nog Brynolf bakåt för han har en otrolig respekt för Dacke och skulle aldrig trampa på honom med flit.
Jag for upp och såg att Bryn hade ett rejält hål precis vid revbenen. Han hade så ont, men det var ju bara att försöka sova och vänta till veterinärkliniken öppnade. Vi fick komma in direkt och där blev det röntgen, för att utesluta perforering av lungan (det var djupt och mycket luft i sårfickan). Såret blev omlagt med nåt lags pencillinförband, men inget dränage, eftersom veterinären var rädd att hon skulle skada lungan. han fick penicillin och rimadyl och fick åka hem och vila.  Kvällen efter luktade Brynolf fruktansvärt illa, såret STANK. Så det blev ett nytt besök hos Min veterinär, den här gången satte de dit ett dränage. Nu ser såret fint ut och vi ska in på kontroll imorgon. Nu hoppas jag att även de tycker att det ser bra ut för nu MÅSTE Brynolf motioneras. Han är så rastlös och man riktigt ser hur det kryper i honom.

1 kommentar:

  1. Stackars lilla Brynolf.När han halvsovande hoppade upp i sängen o hamnade rakt på en Dacke som sov sin djupaste sömn.Dacke som inte hade en aning om vad som hoppade upp på honom.Huvudsaken att Brynolf blir bra nu.Kramar till er alla Marita

    SvaraRadera