måndag 16 december 2013

Vardagslycka



Ikväll har vi varit på hundskolan i två timmar. Först hade vi en privatlektion med Sara, med på lektionen var som vanligt Kerstin och Hulda.

Kerstin och Hulda är klara med fortsättningsklassen och satsar nu på avancerad klass, de är så himla duktiga. Så ikväll byggde Sara en bana med skyltar från avancerad klass, med sidbyte till höger sida, backa och massa andra skojigheter.

Jag och Brynolf kör ju mest för skojs skull och Brynolf tycker verkligen att det är toppen med rallylydnad. Han var jätteduktig, min älskade grynkorv!
Ok positionerna kunde vara bättre men som läget är så struntar jag i det petandet. Han försöker verkligen och visar jag bara så han förstår så gör han allt. Han är verkligen en fantastisk hund!

Efter privatlektionen hade jag bokat in mig för en timmes öppenträning i hallen. Det var bara en hund till där förutom oss så det var gott om plats. Jag hade med mig alla hundarna, först tränade jag Yatzy och det gick riktig bra, han vet vad han ska göra, men tröttnar rätt fort. Han är ung och Brynolf var likadan när han var i samma ålder. Vi tar det lugnt ett tag till och låter inte kraven vara för stora.

Dacke fick också träna en liten stund, han blir så glad men orkar bara en liten stund. Han är verkligen jätteduktig, det är synd att jag inte hade upptäckt rallyn när han var yngre.

Kvällen lyckopiller var ändå BELLA! Hon tycker mycket om att träna hemma och jag har haft henne med när vi har tränat på andra platser men det har inte funkat alls.Hon har stängt av och inte velat göra något alls, så jag hade accepterat att hon inte vill och har nöjt mig med vår vardagsaktivering i form av klickerträning hemma. Sista tiden har hon varit väldigt taggad på att träna och hon har verkligen fattat det här med klicker. Hon var skitduktig ikväll! Gick fot som en klippa och smällde ner rumpan när jag sa sitt. Jösses vad hon förvånade mig! Så nu ska här tränas greyhound! Blev verkligen så taggad.

Nu har jag fyra trötta hundar och själv ligger jag i soffan, väldigt nöjd med min måndagskväll och känner mig lyckligt lottad!



Yatzy har ställt upp sig själv

Alla fyra duktiga på  att koppla av

Triss i whippet









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar