lördag 28 december 2013

2013

Snart är 2013 slut och jag har roat mig med att titta igenom bloggen för att se hur mitt hundliv har sett ut.

Året började i stor stil med massor av planer. Brynolf tog sin LC licens och rallyträningen lossnade rejält och han började att bli riktigt duktig.

Sen under senare delen av våren blev han stel, ville inte träna och hade ont. Ni som läser bloggen vet om att han har drabbats av en kronisk sjukdom och står på medicinering resten av livet, så både LC:n och tävlandet i rally har vi fått lägga på hyllan.

I februari fick Linnéas fina Mozart somna, ett hårt slag för Linnéa, men även jag saknar honom otroligt mycket.

Nu har året inte bara varit bedrövelser utan ett liten vitamininjektion kom in i våra liv när Yatzy flyttade hem till oss i mars. En så glad och mysig whippetkille var precis vad vi behövde.

En del utställningar blev det under sommaren för Yatzy och det gick ganska bra, med ett CK som bästa merit.

Hösten har bestått av en hel del rallylydnad, något som jag tycker är riktigt roligt!
Brynolf och jag har fortsatt att träna rally och även Yatzy har jag gått flera kurser med och han börjar att bli riktigt duktig.

Dacke och Bella då? Dacke har under året blivit en gammal hund. Han fyllde tolv år i somras och han lever ett rätt så stillsamt pensionärsliv. Bella är glad som vanligt, hon är lyckligast när hon får gå långa promenader (och när hon lyckas att stjäla mat förstås).

Ett år fyllt av både sorg och glädje, så som livet faktiskt är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar