fredag 3 januari 2014

Mål för 2014

Med förra året i åtanke är min högsta dröm att hundarna ska vara friska och må bra, det är det absolut viktigaste för mig när det gäller hundarna!

Om de håller sig friska och skadefria har jag satt upp följande mål för oss:

Dacke:  Han ska bara få må bra och göra det han vill.  Jag ska lägga in så mycket egentid för honom som jag hinner och orkar.

Bella: Hennes mål ska vara att för skojs skull lära sig en nybörjarbana i rallylydnad. Grädden på moset vore ju om vi kunde ställa upp på en tävling. Man ska ju sikta mot stjärorna eller hur?

Brynolf: Prio ett med honom är så klart att han ska må bra och bara göra så mycket som han mår bra av, men jag tror att han kan och VILL nå detta mål: lära sig alla skyltarna i avancerad klass och klara banor enligt den klassen.

Yatzy: Han har fått flera mål, men jag tror inte något av dem är omöjliga att uppfylla. Hans första mål är att tävla i nybörjarklass med godkänt resultat. Mål nummer två är att han ska ställas ut regelbundet och det vore riktigt kul om vi kunde få ett cert. Han sista mål är att ta licens i lurecoursing.

Jag ser fram emot ett riktigt roligt hundår 2014!

2 kommentarer:

  1. Vilka fina killar (och tjej) du har. Vad skoj att de också tränar Rallylydnad, för det gör jag och mina Corgisar också. Dina planer för 2014 ser inte helt omöjliga ut ju, själv hoppas jag på ett Diplom i Fortsättningsklassen med min ena Corgi, han har redan ett i Nybörjarklassen som jag är jättestolt över. Ha nu ett fint år !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du hittat hit. Lycka till med dina corgisar och rallyn! Lena

      Radera