fredag 3 januari 2014

Varberg

Yatzy och jag har tillbringat några dagar i Varberg, husse var också med så klart. Eftersom vi skulle köra hem Linnéa så fick vi bara plats för en hund i bilen. Så de andra hundarna fick vara hemma hos lillhusse.

Vädret var uselt så några jättelånga rundor blev det inte, men lite asfaltstramp blev det för Yatzy ändå!
Vi var och hälsade på Annika och det är så roligt att se hur glad Yatzy blir när han träffar henne. Yatzy fick träffa sin kullsyster Iza och han blev SÅ kär, lille skrutten!

På torsdagskvällen var vi på ringträning i ett ridhus.Det var ett helt gäng whippetar där och även två unga afghaner. Nu måste jag träna lite inför vårens och sommarens utställningar, framför allt på att springa ordentligt. Yatzy blir lätt lite busig när vi springer och jag måste nog träna på att springa så att jag inte stör honom. Jag får väl hoppas på att hundskolan ska ha ringträningar under våren. Under träningen passade jag på att fota Lazze och Yatzy lite, är inte alls nöjd med min kamera, men några skapliga bilder blev det.




Lazze hemma hos Linnéa

Yatzy

Snygg Lazze 0ch Linnéa

Springa

Yatzys tur

Yatzy på bordet

snygging

Lazze

Lazze är riktigt fin!

Lazze med lazerögon!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar