söndag 4 maj 2014

Hundhelg!

Så har jag varit långledig igen! På vardagarna har man sina rutiner och det är så skönt att ha lite mer tid, både till hundarna och annat.

I onsdagskväll blev det trädgårdsfix och vi fick massor rensat och under kvällen hade vi en liten egen valborgsmässoeld. Hundarna hade fullt upp med att hålla koll på vad vi gjorde och däremellan busa och springa runt.

I torsdags var jag på hundskolan på öppen utställningsträning. Yatzy är duktig och jag tycker att jag blir bättre och bättre på att visa honom snyggt. Vårens utställningspremiär blir i Ljungbyhed 30-31/5. Då ska även Lycka ställas ut i valpklass och vi ska passa på att ha en minisemester i Skåne.

När vi kom hem från träningen gick jag en promenad med Lycka i en kohage och hon badade i en damm, hon älskar verkligen vatten! Efter det fick hon vara hemma hos husse och jag gick en skogspromenad med de andra hundarna.

I fredags var jag och Yatzy på en privatlektion med Sara. Vi tränade rally såklart och jag fick så bra tips på hur jag ska gå vidare i vår träning. Det går framåt det gör det, men han är fortfarande lite okoncentrerad ibland. Det är en rallytävling i Skövde i mitten på juni och jag ska tänka lite till, men kanske anmäler jag oss dit.

På eftermiddagen gick jag en skogspromenad med Brynolf och Lycka, full rulle på Lycka som vanligt. Sen cyklade jag med Bella och Yatzy. Vi pausade i kohagen och hundarna fick hoppa upp på stenar, konstigt att det är så otroligt roligt! Yatzy gick bara och väntade på att jag skulle tala om vilken sten han skulle hoppa upp på, fast han var lös.

I lördags gick vi en lång spännande promenad på över tre timmar. Jag var nog vilse i minst en timme, jag gick i en skog en bit härifrån som är helt hopplös att hitta i. Vi hittade hem till slut och det blev en riktigt bra promenad med massor av nyttig skritt i risig terräng (nyttigt för både hundar och matte). Vi träffade på tre! älgar och massor av rådjur. Som tur var hade jag gått en sväng med Lycka innan för när jag kom hem var jag trött.

Idag var det invigning av Skövde hundArena, som Sara och Elin har startat. Jag hade med mig alla hundarna och de skötte sig så bra. Vi gick en tipspromenad, köpte lotter och fikade. Sen kom husse och hjälpte mig med hundarna så att jag kunde träna med Yatzy och Brynolf. Vi tränade rally såklart och de var riktigt duktiga båda två. Som tur var köpte husse fler lotter för jag vann som vanligt ingenting men husse vann två fina hundleksaker. Vi var där i nästan två timmar och sen var hundarna trötta.

Jag har bara gått en koppelpromenad med de vuxna i kväll och det fick räcka. Lycka ligger just nu och snarkar högt och ljudligt så jag tror att hon är nöjd med dagen.

Nya fina halsband har de fått

Mina fina!


kompisar

Fina Lycka, växer så det knakar!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar