söndag 25 maj 2014

Yatzy jobbar inte utan lön

Yatzys och min rallyträning står lite och stampar just nu. Han kan alla skyltar och riktigt bra till och med. I alla fall så länge jag har godis i handen, utan godis så tittar han bara på mig och kan med lite övertalning slött sätta sig ner. Han har verkligen stenkoll på om godiset är i handen eller nerstoppat i fickan. Det känns inte så kul, för jag vill ju att han ska tycka om att träna, precis som Brynolf gör.

Nu ska jag prova en ny plan, jag ska byta den mesta belöningen mot massor av bus med leksak och bara ha godis ibland, men då mer som en överraskning. Vi ska börja om och bara träna korta pass.
Vi får se hur det går, men tänker inte tävla förrän vi hittar glädjen igen.

1 kommentar:

  1. Så kul att läsa din blogg och så många vackra bilder där är.

    SvaraRadera