söndag 8 juni 2014

JUNIHELG!

Idag fyller min mamma 80 år och vi har haft ett släktkalas här. Vi har haft jättetrevligt!

Min systerdotter var här med två av sina hundar greyhounden Gilly och italienska vinthunden Ozzy. Jösses så kära Yatzy och Brynolf blev i Ozzy! Fast Ozzy är en bestämd herre som njöt av uppvaktningen, men fräste till när de blev för närgångna. Bella tog det hela med ro som vanligt och Lycka tyckte att Ozzy var en skoj liten kille och de hade nog kunnat leka om de varit ensamma. Jag tycker att det är så bra att Lycka får träffa nya hundar och människor, det är så nyttigt för en liten salukiflicka!

 Det har ju varit en lite längre helg igen och vädret har varit fantastiskt! Jag har gått härliga promenader, men har fått korta ner dem lite eftersom det har varit så varmt. Jag har tränat Rally med Brynolf och Yatzy. Det gick riktigt bra med Yatzy, vi busade massor med ett gosedjur och avbröt innan han tröttnade. Brynolf  var kanonduktig! Vi tränar på att byta sida både framför och bakom och det går superbra. Sen tränar vi på backa framför, det är svårt, men går framåt. Vi tränar också på konen och det börjar han också fatta, nu ska vi bara öka avståndet lite.
Bella var inte alls träningssugen och Lycka lekte jag mest med, jag tror faktiskt att det är det jag tjänar mest på att göra nu.

Jag har riktigt trötta hundar nu, det är SÅÅ jobbigt att ha hundbesök.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar