söndag 1 juni 2014

Vinthundsutställning i Ljungbyhed

Vi har haft en fantastiskt härlig långhelg i Skåne! Vi åkte ner i onsdagskväll och checkade in på Skäralids camping. På torsdagen tog vi det lugnt och sov länge och åkte runt och tittade lite bland annat i Svalöv, där vi har bott. Sen hälsade vi på våra gamla grannar. På kvällen gick jag en liten bokskogspromenad, jag älskar verkligen bokskogen på våren. 

På fredagen var det dags för vinthundsklubbens utställning i Ljungbyhed. Linnea kom ner med tåget för att ställ ut Lazze. Vi träffade Gudrun och Alma som har fött upp Lycka (och som jag äger Lycka tillsammans med), de var där med två av sina salukis och lilla söta japanese chin tiken Yoko. Jag har aldrig ställt saluki, så Gudrun fick visa Lycka i valpklassen 4-6 månader och hon vann sin klass! Sen var det en stunds väntan för mig och Linnéa innan det var dags att visa Yatzy och Lazze i öppen klass för hanar. Very good för båda två, inte så kul men så går det ibland. På eftermiddagen var det dags för Lycka att visas i finalringen tillsammans med alla andra vinthundsvalpar i samma ålder. Hon var så trött och orkade inte riktigt och någon placering blev det inte. 

På lördagen var det dags för FCI Euro sighthound show. Lycka tävlade i valpklass igen och blev bästa babysaluki och Yatzy fick very good igen. Lazze fick dock excellent,  men blev inte placerad. Lycka visades i finalringen även på lördagen och hon var lite piggare eftersom hon hade legat och sovit hela dagen. Tyvärr ingen placering, men hon var så duktig! Vi satt kvar och kollade på hela finalen och det var en urtjusig greyhound som blev Best In Show. 

I dag, söndag, var det salukiringens utställning och Lycka blev tvåa i sin klass. Jag hade inte anmält Yatzy till whippetklubbens utställning, så när Lycka var klar begav vi oss hemåt. Stannade en liten stund i Varberg, för att hämta Lucas och sen åkte vi hem. 

Hundarna var överlyckliga att vara hemma igen, det är så härligt att se! Jag är helnöjd med helgen, det har varit så fint väder och jag har sett så många otroligt fina hundar. Det var så roligt att träffa Gudrun och Alma och deras fina hundar. Sen var det så klart extra kul att det gick så bra för Lycka! Att det gick mindre bra för Yatzy spelar ingen roll, för han är bäst i mina ögon i alla fall!




Fina Storm har Bella som kudde
(Seadis Excalibur)

Linnéa och Yoko

Gudrun och Lycka

Storm och Koda (Gullmola Sweet Child O´Mine)

Lazze

Charmtrollet Yoko igen

Koda är trött

Lycka i ringen

lilla hjärtat så duktig!

Hon sprang så fint (i varje fall ibland, för är man bäbis måste man busa också)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar