onsdag 20 november 2013

Nya tag

Nu har jag bestämt mig för att vara positiv, inget blir bättre av att ses i svart.

Jag har så fina hundar och Brynolf mår ganska bra. Han är lite tröttare än vanligt och fryser lite mer, men i övrigt är han pigg. Han busar med Yatzy och är en väldigt positiv hund.

Jag får inte tävla, visst är det trist men vi tränar. Brynolf är så lättlärd och kul att jobba med, vi har tränat på fortsättningsskyltarna och nu har vi så smått börjat snegla på skyltarna i avancerad klass. Jag får se det som att jag lär mig massor och vi har kul!

Sen har jag ju min charmiga glada tokfia, min älskade gammelman och ett litet yrväder som jag hoppas kan tävla till våren. Livet är rätt skönt ändå!

lördag 9 november 2013

Ibland är det svart...

Jag fick avslag på dispensen för att tävla i rallylydnad från SKK, just nu spelar det inte jättestor roll för Brynolf mår sämre nu.

Just nu känner jag för att bete mig som en treåring, slänga mig på golvet och skrika: - JAG VILL INTE ATT BRYNOLF SKA VARA SJUK!!!!

söndag 3 november 2013

Kompisar


Brynolf och Bella BFF



Rally såklart

Jag tjatar en del om rally jag vet...
MEN det är så kul och en jättebra aktivitet att göra tillsammans med sin hund. Både Brynolf och Yatzy har blivit så otroligt uppmärksamma och lyssnar mycket på vad jag säger. Brynolf är otroligt lydig i ALLA situationer och det har jag till stor del rallyträningen att tacka. Han vill samarbeta med mig och vet att det lönar sig. Yatzy är väl inte riktigt lika lydig ÄN, men han är på god väg.

Yatzy och jag går på kurs på måndagar och förra gången var husse med för att fota, tyvärr blev de flesta bilder lite suddiga och på långt håll, men här kommer de bästa:




Sitt framför och 1,2,3 steg bakåt


sitt och bra kontakt

Ingen bra bild, med en stor rumpa i vägen, men jag älskar kontakten

Whippet X 3

Jag har så fina whippetkillar stora personligheter och underbara var och en på sitt sätt!


Brynolf min lydige lille kille som hänger med på allt som matte hittar på.


Gammelman som är så pigg och glad


och så lille Yatzy som är en riktig kelgris och pigg på alla skojigheter.

Varberg

I veckan har jag varit i Varberg för att hälsa på Linnéa. Jag hade med mig alla hundarna, förutom Dacke som fick vara hemma hos husse. Vi hade så mysigt och gick promenader och pratade massor. Vi passade så klart på att hälsa på Annika som har fött upp Yatzy, så kul att träffa henne och några av hennes hundar. Ett besök på Gekås i Ullared hann vi också med och det blev lite hundleksaker och hungodis inköpt.


Snyggingen Yatzy i Annikas affär


Riktigt fin tycker jag allt att han är!


Nyköping


Jag har varit lite dålig på att blogga på ett tag, men ibland är livet fullt av annat. Ska försöka komma ihåg lite av vad jag och hundarna har gjort de senaste veckorna. Förra helgen var jag i Nyköping för att hälsa på min mamma. Brynolf fick följa med, han har mått lite sämre och jag ville inte lämna honom hemma. Dessutom är det ett bra tillfälle att låta en hund få vara ifrån de andra hundarna lite. Vi hade en lugn helg med bara korta promenader, men jag passade på att hälsa på Camilla för att titta på hennes nya hund, en liten italiensk vinthund som heter Ozzy. En otroligt söt liten kille och jag blev riktigt imponerad av honom, helt klart en ras som jag ska kolla mer på.

Söte Ozzy
Fotograf Camilla Hellvard
Camillas blogg:  http://vinthundslycka.blogspot.se/


Brynolf och liten Ozzy
trött kille i min mammas fåtölj