söndag 3 november 2013

Rally såklart

Jag tjatar en del om rally jag vet...
MEN det är så kul och en jättebra aktivitet att göra tillsammans med sin hund. Både Brynolf och Yatzy har blivit så otroligt uppmärksamma och lyssnar mycket på vad jag säger. Brynolf är otroligt lydig i ALLA situationer och det har jag till stor del rallyträningen att tacka. Han vill samarbeta med mig och vet att det lönar sig. Yatzy är väl inte riktigt lika lydig ÄN, men han är på god väg.

Yatzy och jag går på kurs på måndagar och förra gången var husse med för att fota, tyvärr blev de flesta bilder lite suddiga och på långt håll, men här kommer de bästa:




Sitt framför och 1,2,3 steg bakåt


sitt och bra kontakt

Ingen bra bild, med en stor rumpa i vägen, men jag älskar kontakten

3 kommentarer:

  1. Hej! Roligt, att se din träning. Härlig med en inomhushall! Lycka till i fortsättningen!

    Ett boktips! Shaping av FannyGott och Thomas Stokke. Finns att beställa från deras hemsida Klickerklok.se.
    Hälsn. från Birgitta och whipparna Tosca och Tula

    SvaraRadera
  2. Hej! roligt att se er fina kontakt!
    Hälsn Birgitta och whipparna Tula och Tosca

    SvaraRadera
  3. Där ser man vad Roger kollar in ;) Inte är det hunden i vilket fall. Marita

    SvaraRadera