fredag 13 maj 2011

Bengnagargänget

Jag köpte jättestora ben till mina raringar. Det blev ett väldigt gnagande och tre väldigt nöjda hundar.
Efter ett bra tag var Dacke nöjd, han var nog trött och lite frusen, han ville då ta in sitt ben. Han stod länge vid dörren och tjatade med benet i munnen. Jag hämtade en kasse för att lägga undan benen på glasverandan över natten. När jag räckte kassen till Dacke la han självmant ner sitt ben, han förstod direkt att jag skulle ta hand om benet. Han är så otroligt klok min lille gubbe!

Dacke och Bella har inga problem att ligga nära med sina ben, men Brynolf tyckte att det var säkrast att lägga sig en bit bort (smart liten grabb).

Gnaga, gnaga

Jag vill ta in benet och gömma det i sängen!
(det fick han inte)

onsdag 11 maj 2011

Greyhoundskutt

Bella gillar att springa, precis som alla vinthundar. Hon tar gärna ett race runt huset och Brynolf hänger gärna på. Vi har en gång med stenplattor på framsidan och de flyger hon över varje gång. Det är inte lätt att hinna med att fota, men den här gången fick jag några bilder på en flygande och lycklig greyhound.  Brynolf var lite efter så han kom inte med på bilderna.



Visst är det häftigt att hon är så högt uppe i luften?

tisdag 10 maj 2011

Busolf

Med en unghund i huset är det aldrig tråkigt!

Vad har hänt här egentligen?

50 liter jord utspridd över hela altanen. Vem kan det vara?


BUSOLF!

måndag 9 maj 2011

Utställningen i Lidköping

Igår var jag, Linnéa och i Lidköping för att ställa ut Brynolf i valpklass. Jag är ingen van utställare, men det är så skoj!
Brynolf var visserligen ensam i valpklassen, men han fick hederspris och väldigt fin kritik! Så nu har vi två fina rosetter på väggen, en BIR valp och ett hederspris.
Vi fick gå vidare till finalringen för att tävla om BIS-valp, det var jättemånga valpar, men där gick vi inte vidare. Brynolf var så duktig han är en riktig klippa, min fina lilla kille!






Sen var han så trött!
Nytt tjusigt halsband och koppel kunde jag ju inte låta bli att köpa till min guldklimp.


Här kommer hans fina kritik:

måndag 2 maj 2011

Rallylydnad och stukad fot

I helgen var jag och Brynolf på Skövde hundskolas temadag som handlade om rallylydnad. Det var så skoj! Vi fick prova på en massa olika skyltar, både lätta och väldigt svåra. Brynolf var så duktig, det var många hundar där och han skötte sig väldigt bra. Han är så duktig och lyssnar och gör allt för en godbit.

Vi är anmälda till rallykurs i juni och det ska bli så roligt. Det var perfekt att gå på den här dagen i förväg för nu vet jag lite mer vad vi kan träna på för att förbereda oss. Vi ska träna på ett bättre läggande, att gå vid sidan och framför. Jag ska också träna på att han ska sitta vid sidan och att följa min hand.

Jag hade planerat att spåra i går, det var länge sedan. Under påsklovet blev det inte av eftersom min mamma varit på besök. Nu var både jag och hundarna riktigt spårsugna! På förmiddagen var jag och red, vi red en lite längre tur och det gick så bra, vi hoppade lite och galopperade flera gånger. MEN under sista galoppen ramlade jag av och stukade min fot. Den är rejält svullen och BLÅ! Så nu får jag vara i stillhet, jag har jobbat i dag men några hundpromenader eller spårning blir det inte. Nu är jag väldigt glad för att vi har tomt och att Brynolf och Bella leker så bra. Nu får Bella ha hand om Brynolfs rastning ett tag. Kanske kan jag jaga ut husse på någon promenad men den lär inte bli så lång :-)

På söndag ska vi ställa ut Brynolf i Lidköping. Håll tummarna för oss!

tisdag 26 april 2011

Påskhelg

Det har varit en underbart varm och härlig påskhelg. Vi har fått gå hundpromenaderna under kvällstid och i ärlighetens namn så har de varit lite kortare promenader. Hundarna har varit ute hela dagarna, Bella och Dacke har mest vilat men Brynolf har busat en hel del. Han har hittat en ny favoritleksak, en stor och prasslig pressening. Jag har byggt en liten agilitybana, och vi har tränat flera gånger. Jätteskoj tycker alla tre (och jag!). Jag ska övertala Roger att fota lite en kväll så kommer det bilder på det också. Här kommer lite bilder från en varm och härlig annandag påsk:

Brynolf och vårlöken

Sommarkillen

Brynolf med sin nya favoritleksak

Skojigt

Vilket byte!

Brynolf och Dacke

Dacke solar


Svalt och skönt på stenplattorna

Skönt i skuggan

Bella solar

Skugga under studsmattan

fredag 22 april 2011

Massor av hundbus!

Idag har vi haft besök av Linnéa och Anders och deras hundar. Det blev en massa hundbus och det är så roligt att se hundarna springa, man ser riktigt hur lyckliga de är av få busa och jaga varandra. Vädret har varit underbart idag, en riktig toppendag!

Fina Mozart

Mozart och Brynolf hade så skoj



Suddig bild, men kolla musklerna på ryggen!

Malte, Mozart Ellie och Brynolf

Flygande Brynolf

Flygande Mozart

Så trött

Brynolf är också trött

Ellie med


och de där ögonen........

Anders och Brynolf

Jag vill ha ditt ben!

Nähä, ha det själv då!

Ha, jag fick det till slut!