lördag 30 november 2013
Soffhäng en lördagskväll
Sitter i soffan omgiven av mina älskade whippetkillar! Bella har lagt sig någon annanstans.
lördag 23 november 2013
Stad i ljus
Ikväll var jag och hundarna på kvällspromenad inne i stan. Nyttigt för mina bonnhundarna att trampa asfalt ibland, det blir inte så ofta nu sen Linnéa flyttade till Varberg. Det är stad i ljus i helgen, så jag passade på att kika lite på alla ljus. Hundarna var duktiga som vanligt, de bryr sig inte om andra hundar, inte ens om de skäller. De tittar bara lite och följer sen med mig. Kunde inte låta bli att fundera över hur mycket som har hänt med Bella, de första åren tyckte hon att det var svinjobbigt att vara i stan. Hon stängde bara av och gick rakt fram som en robot. Nu går hon och tittar sig nyfiket omkring och tycker att det är kul att vara i stan.
![]() |
| Finast av allt är allt är ändå trädet vid Västerhöjd som finns där även när det inte är stad i ljus. |
![]() |
| färgglada träd |
![]() |
| Mina hundar lyste nog mest av allt i kvällsmörkret |
Fot och byt.
I torsdagskväll var jag och mina terror twins (Jessicas nya namn på buskillarna Yatzy och Brynolf) på hundskolan och tränade rally tillsammans med Kerstin och Hulda. I avancerad klass i rallylydnad ska man kunna utföra övningarna både på höger och vänster sida. Jag har börjat träna in byt som ska betyda fot på höger sida, fast bara vid några tillfällen hemma i köket. Kerstin hade tränat detta lite mer med Hulda, så Sara tyckte att vi skulle prova att gå en hel bana med hunden på höger sida. Jag tänkte att vi testar och ser hur det går. Det gick jättebra för Brynolf, värre var det för mig! Jag blev helt förvirrad och snurrade till det lite, men kul var det. Älskade Brynolf är så smart!
Sen gick jag samma bana med Yatzy, fast han fick så klart gå fot på vänster sida. Han var riktigt duktig, känns så bra!Vi tränar inte så mycket rally och jag tror inte att jag ska det just nu. Han behöver få vara unghund och inte ha för stora krav på sig för tillfället. Vi går ju kurs och har ett tillfälle kvar, men förrutom det tar vi det lugnt.
Tack Sara för en kanonrolig privatlektion!
onsdag 20 november 2013
Massage
Ikväll har Jessica varit här och masserat hundarna. Bella ville inte idag, hon brukar älska massage, men idag passade det inte vår prinsessa och hon får faktiskt bestämma själv! Dacke däremot han njöt i stora drag och det känns så underbart skönt att han får en riktig genomgång av sina lite trötta muskler av Jessica som är så bra!
Yatzy fick också testa lite och han älskar ju allt som innebär beröring så det slutade med att han låg i Jessicas knä.
Förhoppningsvis så ska vi köra LC med Yatzy i vinter/vår och Jessica ska hjälpa mig att göra ett träningsprogram som jag ska följa för att förebygga skador och få en stark hund. Så bra!
Nya tag
Nu har jag bestämt mig för att vara positiv, inget blir bättre av att ses i svart.
Jag har så fina hundar och Brynolf mår ganska bra. Han är lite tröttare än vanligt och fryser lite mer, men i övrigt är han pigg. Han busar med Yatzy och är en väldigt positiv hund.
Jag får inte tävla, visst är det trist men vi tränar. Brynolf är så lättlärd och kul att jobba med, vi har tränat på fortsättningsskyltarna och nu har vi så smått börjat snegla på skyltarna i avancerad klass. Jag får se det som att jag lär mig massor och vi har kul!
Sen har jag ju min charmiga glada tokfia, min älskade gammelman och ett litet yrväder som jag hoppas kan tävla till våren. Livet är rätt skönt ändå!
lördag 9 november 2013
Ibland är det svart...
Jag fick avslag på dispensen för att tävla i rallylydnad från SKK, just nu spelar det inte jättestor roll för Brynolf mår sämre nu.
Just nu känner jag för att bete mig som en treåring, slänga mig på golvet och skrika: - JAG VILL INTE ATT BRYNOLF SKA VARA SJUK!!!!
söndag 3 november 2013
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)






