lördag 23 november 2013

Stad i ljus

Ikväll var jag och hundarna på kvällspromenad inne i stan. Nyttigt för mina bonnhundarna att trampa asfalt ibland, det blir inte så ofta nu sen Linnéa flyttade till Varberg. Det är stad i ljus i helgen, så jag passade på att kika lite på alla ljus. Hundarna var duktiga som vanligt, de bryr sig inte om andra hundar, inte ens om de skäller. De tittar bara lite och följer sen med mig. Kunde inte låta bli att fundera över hur mycket som har hänt med Bella, de första åren tyckte hon att det var svinjobbigt att vara i stan. Hon stängde bara av och gick rakt fram som en robot. Nu går hon och tittar sig nyfiket omkring och tycker att det är kul att vara i stan.


Finast av allt är allt är ändå trädet vid Västerhöjd som finns där även när det inte är stad i ljus.
färgglada träd

Mina hundar lyste nog mest av allt i kvällsmörkret





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar