lördag 23 november 2013

Fot och byt.

I torsdagskväll var jag och mina terror twins (Jessicas nya namn på buskillarna Yatzy och Brynolf) på hundskolan och tränade rally tillsammans med Kerstin och Hulda. I avancerad klass i rallylydnad ska man kunna utföra övningarna både på höger och vänster sida. Jag har börjat träna in byt som ska betyda fot på höger sida, fast bara vid några tillfällen hemma i köket. Kerstin hade tränat detta lite mer med Hulda, så Sara tyckte att vi skulle prova att gå en hel bana med hunden på höger sida. Jag tänkte att vi testar och ser hur det går. Det gick jättebra för Brynolf, värre var det för mig! Jag blev helt förvirrad och snurrade till det lite, men kul var det. Älskade Brynolf är så smart!

Sen gick jag samma bana med Yatzy, fast han fick så klart gå fot på vänster sida. Han var riktigt duktig, känns så bra!Vi tränar inte så mycket rally och jag tror inte att jag ska det just nu. Han behöver få vara unghund och inte ha för stora krav på sig för tillfället. Vi går ju kurs och har ett tillfälle kvar, men förrutom det tar vi det lugnt.

Tack Sara för en kanonrolig privatlektion!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar