söndag 7 november 2010

Härlig söndag!

I morse var jag och red på Klarissa, det var en kall och solig morgon. Vi fick ta det lite lugnt för marken var hård och det var lite halt i gräset. Jag har ridit på Klarissa i ett år nu och det är så skönt, riktig avkoppling!




 På eftermiddagen var jag på en promenad med Dacke och Bella. Jag har hunnit med att träna lite med Brynolf också. Han kan sitt nu! Det vi tränar mest är kontakt, jag vill att han ska ta ögonkontakt med mig när vi tränar. Det är så tydligt att händerna är mest intressant, där kommer ju godiset ifrån. Så jag har tränat med att ha godis i munnen (torkad blodpudding och jag som är vegetarian). Nu går det bättre och han letar i ansiktet på mig. Sen att han bet hål i läppen på mig är ju en annan sak ;-)

Igår tog jag ut agility tunneln och ett par hinder och lekte lite med Dacke. Brynolf var med och sprang runt lite och sen rätt som det var så sprang han efter Dacke i tunneln. Han tyckte att det var så spännande och gjorde om det flera gånger, ett liten blivande agilitystjärna kanske? Tyvärr så var kameran inne den här gången.

Nu är det dags att sova innan en ny intensiv vecka börjar!

Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar