måndag 22 november 2010

Vi har haft en härlig helg, med lite tråkigt väder.
Dacke, Bella och jag har gått härliga promenader och i söndags var vi i skogen och spårade tillsammans med Linnéa och hennes hundar.
Jag la ett rakt spår på ca 60 m och ett bananspår på ca 75 m till Dacke. Han var jätteduktig, jag har lagt personspår till honom många gånger så det här med att spåra är inte nytt för honom. Han blev lite konfunderad när det låg en rådjursklöv i slutet av det första spåret. När han var klar med andra spåret tog han klöven och bar den tillbaks till bilen. Sen la han klöven på marken och vi hittade den inte först. Jag bad Dacke att leta och han förstod direkt och hämtade klöven till mig. Duktig kille!

Till Bella la jag två bananspår. Hon var väldigt okoncentrerad och var mer intresserad av vad Linnéa och Ellie gjorde. Jag fick ta tillbaks henne till spåret flera gånger, men till sist började hon att spåra. Sista gången blev hon väldigt glad över klöven, så jag hoppas att hon blir mer och mer motiverad att hitta klöven.

Nästa gång ska jag vara själv i skogen och se om det går bättre utan störningar.

Brynolf har mest fått ta det lugnt i helgen, det händer ju så mycket för honom i veckorna så han behöver  få vila lite från nya intryck. Lugnt och lugnt förresten, han är ju sjövild så det är fullt ös ändå!
Just nu är han mycket förtjust i Bella, hon leker med honom varje dag och det är ju toppen så klart. Han gillar också att sova tillsammans med Villkatten, de är så gulliga ihop. Växer gör han så att det knakar, han ser lite rolig ut just nu med sina stora öron. Söt ändå såklart!
Brynolf har också fått spåra ett minispår, det var lite för lätt för han gick rätt på klöven, men nu har han fått prova på det ialla fall.

Brynolf och Ville


Full rulle

Kolla öronen!

Vänta på mig!




puss, puss

Lite kallt är det.

Vad har du nu hittat?

Ser lite farligt ut, men skoj är det!

Allt Bella gör gör även Brynolf!

Brynolf och klöven.

Nu är det dags att vila med gosedjuret.

Kvällsmys i soffan!

1 kommentar:

  1. Lille söta Brynolf behöver verkligen växa i de där öronen ;) Så söta Bella och Brynolf är tillsammans <3
    Kramar Camilla

    SvaraRadera