söndag 14 november 2010

Novemberhelg

Den här veckan har Brynolf varit med husse till jobbet. Det har gått så bra, han är en liten trygg hund. Det svåraste är att få honom att kissa i koppel, men det ska väl ge sig.

I går var det ett riktigt regnväder, och vi var mest inne. Vi tog en sväng i skogen och jag tog med Brynolf, tänkte att jag skulle bära när lillen blev trött. Han sprang och busade en stund, men sen blev han kall och trött. Då fick han åka innanför min jacka. Vad en sån liten blir tung att bära! Jag fick ringa Roger och be honom möta med bilen när vi kom ut ur skogen. Resten av dagen tillbringade vi inomhus. Jag bakade bullar, Dacke och Bella vilade och Brynolf terorriserade Villekatten.





Idag har Bella och jag varit på viltspårkurs. Jätteskoj och Bella var duktig. Hon spårade sakta och noga och ibland tog hon en liten paus och försökte på vinthundsvis leta efter rådjuret med synen. Vi ska träna flitigt för jag tror att hon kan bli bra!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar