söndag 10 mars 2013

Lite offroad

Nu mår jag äntligen riktigt bra igen. Helgen har varit lugn, jag har unnat mig att slappa och ägnat mig åt familjen och hundarna. Det har varit soligt men kallt och blåsigt, då får man skynda sig in i skogen när det är dags för promenad!

Idag gick vi rätt ut  iskogen för att gå lite offroad. Att ha hundarna i koppel så att de skrittar i risig terräng får dem att lyfta på alla fyra benen ordentligt och det stärker ryggen. Det var jobbigt framförallt för Dacke, så efter en liten stund fick han vara lös så att han kunde röra sig i valfri takt. Jag har inte Brynolf lös när vi går rätt ut i skogen, jag är lite rädd att han ska överraska vildsvinen som det är gott om här, Dacke håller sig nära mig och är av förklarliga skäl lugnare i skogen. På hemvägen gick vi på en bilfri grusväg som var helt isfri och där gick det att springa riktigt fort!

 Brynolf är riktigt duktig på att vara lös, jag är noga med att hundarna inte får lämna stigen eller vägen vi går på och det är han bra på. Tror att Dacke har hjälpt mig en hel del med att få Brynolf så lydig, Dacke är en riktig klippa och Brynolfs stora idol!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar