lördag 13 april 2013

Telepati?

Jag har en mycket klok gammal hund, ibland läser han av mig så väl att det känns som om han läser mina tankar. Jag har många exempel, här kommer några:
  • Vår skog är inte så stor, men vi har flera olika rundor som vi går. När vi kommer till en stigförgrening stannar Dacke och tittar på mig och vet direkt var vi ska gå. Jag säger aldrig nåt, vet inte om jag visar med ögonen eller något annat, fast inte medvetet.
  • Förra veckan när vi gick i skogen tänkte jag på att jag kanske skulle träna lite balans på stenar med Yatzy. Vips så stod Dacke på en sten vid stigkanten. Det var lääänge sedan vi tränade balans på stenar så det var inget han gjorde av vana.
  • Idag gick jag ut med Dacke själv, tänkte bara gå en liten runda och gå in i lilla kohagen bredvid oss. Vi har inte gått där sen i höstas, så jag blev rejält förvånad när Dacke som är lös springer före mig och innan jag hinner säga något svänger in i kohagen.
Jag har många liknande exempel och jag blir lika förvånad varje gång. Jag tror egentligen inte på telepati, men hur sjutton vet han?

2 kommentarer:

  1. Inte alls förvånad, mina Seflidosar är/var likadana... <3

    SvaraRadera