lördag 4 maj 2013

Lördagsträning med Yatzy och Brynolf

Idag åkte jag, Brynolf och Yatzy in till Karstorpssjön för att promenera lite. Det var varmt och skönt ute, fast inte så soligt .Massor av olika sorters blommor såg jag, blåsippor, vitsippor, svalört, lungört och vårlök. Jag älskar verkligen våren!

 Det blev en spännande promenad för grabbarna. Vi gick först förbi Aspö och tittade på höns, får och en stor gris. Sen passade vi på att träna på balans på stockar. stenar, bänkar och vingliga bryggor. Yatzy var jätteduktig även om han inte har riktigt lika bra kontroll på kroppen som Brynolf har. Brynolf balanserar på smala stockar och hoppar upp på smala stubbar och en smal stenpelare som vi hittade idag, allt detta utan några som helst problem.

Vi passade på att träna rally också. Brynolf fick träna på lite olika fotövningar och bakdelsövningar, vilket han tycker är så kul. Han får bättre och bättre koll på sina bakben och börjar fatta att han ska vara vid min sida i rätt position oavsett om jag går framåt, bakåt, åt sidan eller om jag gör 90 graders svängar. Sen tränade vi på framför, han vill gärna sätta sig, för jag har mest tränat på framför med sitt. Jag belönade snabbt innan han hann sätta sig, så det fick vi ordning på snabbt. Mitt lilla hjärta,han är så duktig, tänk om hans matte kunde få ordning på tävlingsnerverna också!

Jag har börjat träna Yatzy på rally också. Vi har precis kommit igång, så det vi tränar på är ögonkontakt och sitt. Vi har tränat fot med Följa John-övningen, den tror jag att jag har beskrivit i ett tidigare inlägg. Yatzy fattar precis och tycker att det är kul. Idag tränade jag både på sitt framför, när jag backade och sitt vid sidan. Han är jätteduktig och förhoppningsvis kommer han att tycka att rally är lika kul som Brynolf och jag gör.

Eftermiddagen har smågrabbarna ägnat åt bus i trädgården och lite vila emellanåt. Dacke är rätt dålig i sin rygg och sina bakben, det är så sorgligt, men jag försöker att inte ta ut några sorger i förväg, det är svårt. Hur som helst så får han inte gå långpromenad varje dag utan har ca 3 vilodagar i veckan. Då orkar han hänga med på promenader i  skogen och det är vad Dacke älskar mest av allt. Bella fick vara sällskapsdam till Dacke idag, lite dåligt samvete fick jag för hennes skull, men det får vi ta igen imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar