lördag 30 augusti 2014

Ibland går tiden fort.....

Det var några veckor sen jag bloggade nu. Skolstarten är alltid intensiv och tiden räcker inte till, dessutom åkte jag på en rejäl förkylning och har varit hemma från jobbet några dagar den här veckan. Nu mår jag bättre och räknar med att var i full gång igen på måndag.

Vad har hänt sen sist då?
Jo, vi har varit på hundutställning i Norrköping. Yatzy fick stå över denna gång på grund av sin sårskada, som visserligen läker fint, men det blir ett fult ärr.

Lycka visades i valpklass för sista gången. Hon var så duktig och fick superfin kritik:

Välbalanserad helhet med vackra linjer.Feminint uttryck. Väl ansatta öron.Vacker hals och rygglinje. Fin underlinje,väl vinklad fram och bak.Rör sig graciöst med bra steg. Väl presenterad. I superkondition. Bästa valp!

Min fina, fina Lycka! Sen var det så klart väldigt roligt att han tyckte att hon är i superkondition!

Nästa utställning är i Skåne om ett par veckor, då blir det juniorklass för lilla damen!


Förutom utställningen har jag varit på valpkurs med alla goldenvalpar. Goldenvalpar är skumma, men samtidigt spännande om man frågar Lycka! ;-) Vi tränade på att gå i koppel, något som vi verkligen behöver träna på. Jag kan konstatera att Lycka är rätt så fri från uppfostran, får kanske skärpa mig lite där! 


Vi har gått mycket i skogen och förra helgen spårade vi! Minns inte när vi gjorde det sist men det var nog förra hösten. La ganska korta och enkla spår eftersom det var så länge sedan, men jösses så duktiga de var. Bella som jag inte fick att spåra förra året, klarade sitt lilla spår perfekt och sen åt hon nästan upp hela klöven. Brynolf och Yatzy var superduktiga och Lycka som spårade för första gången fixade sitt spår utan problem. Hon ville inte ta klöven, men tyckte att den var väldigt spännande! Det är lite meck med att spåra och det tar lite tid, men så kul det är och så trötta hundarna blir. Lycka var helt slut på kvällen, så nu jäklar ska här spåras i höst!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar