tisdag 12 augusti 2014

Sommarledigheten är snart slut

Jag har en dag kvar av min långa sommarledighet. Känns både tråkigt och kul. Jag gillar mitt jobb som tur är och vi har en hel del roligheter inplanerade under hösten. Jag älskar faktiskt hösten, framförallt september och oktober, som brukar vara härliga promenadmånader.

Jag har haft en fantastisk sommar! Vädret har varit underbart och vi har hittat på massor av kul saker med hundarna. Jag satte upp mål för sommaren i juni och hur gick det med dem då?

Yatzy:
• komma igång med rallyträningen igen efter ett litet uppehåll. Träna korta pass med massor av lekbelöningar.

Det har vi fixat! Yatzy är mycket mer på hugget när det gäller rally. Han tycker det är kul och vi har jobbat mycket med lekbelöningar.

• viltspår

Vi har inte spårat en enda gång. 

• öka fysisk träning, för att öka kondition och styrka ( hoppas på LC- träningar i höst)

Vi har cyklat några gånger, men det har varit för varmt för att göra mer än lugna skogspromenader. Vi har gått mycket i skogen på kvällarna, men inte i högt tempo och inte jättelångt heller.

Bella
• träna in minst ett nytt trick

Bella har haft ont i nacken i princip hela sommaren och inte velat träna. Nu är hon piggare så hoppas att vi ska komma igång igen.

Brynolf
• viltspåra

nope

• träna på avancerad klass och mästarklass skyltar.

Det har vi gjort, han kan inte alla skyltar men vi kämpar på.

Lycka
• börja träna in fot
Det är påbörjat och hon har börjat fatta att hon ska komma in på vänster sida.
 • viltspåra

nej inte alls

Ingen jättebra måluppfyllelse, men är nöjd med sommaren ändå. Mest nöjd är jag över Yatzys utveckling. Lycka har fått massor av miljöträning och jag tycker att vi har fått mycket bättre kontakt. Bella har haft sin onda nacke och sommaren har vi fått ägna åt att hon ska bli bra. Hon är mycket bättre som tur är! Brynolf har också varit lite sämre i sommar, lite trött och småsur mellan varven. En del rallyträning har vi fått till ändå och han lär sig fort nya saker.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar