torsdag 7 april 2011

Agility

I går kväll tog jag fram några av mina agilityhinder. Jag plockade fram ett hopphinder och lite slalompinnar. Sen var det dags att träna lite, Dacke och jag har ju gått två agilitykurser så han kan ganska mycket. Han tycker att det är kul och hade riktigt bra fart i slalomet. Brynolf fick också testa, slalomet gick bra med lite lock av godis. Han har hoppat över stockar och grenar i skogen så att hoppa tycker han bara är roligt. Han får dock inte hoppa så högt ännu.

Sen tog jag ut min underbara knasiga Bella. Hon blev så glad, hon älskar att träna agility! Hon blir nästan hög och till slut är hon så glad att hon bara måste springa fyra varv i full fart runt huset. Det är bara att låta henne hållas så kommer hon efter en liten stund och "frågar" vad hon ska göra sen. När hon kom till oss kunde hon inte hoppa över hinder som var högre än 20 cm utan att riva. Nu är hon mycket smidigare och hoppar i alla fall 50 cm. Slalomet går också bra och det märktes att hon kom ihåg vad hon ska göra. Sen är hon ju vinthund, så att träna är kul, men hon tröttnar efter en stund. Bella måste man träna i väldigt korta pass.

Jag har inga tävlingsambitioner när det gäller agility, utan tycker mest att det är en kul aktivitet att göra med hundarna.  Det är så smidigt att jag har lite hinder på tomten så att vi kan köra korta träningspass när vi har lust. Både hundarna och jag tycker att det är så kul, bättre kan det ju inte vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar