fredag 1 april 2011

Tussilago, ärtsoppa och skit!

Vilken rubrik va?

Veckan har varit bra, jag har jobbat två timmar om dagen och det har känts bra. Jag känner att arbetsglädjen börjar komma smygande, så nu känns det hoppfullt! Jag har mest jobbat på eftermiddagarna så jag och hundarna har ägnat förmiddagarna åt att gå härliga skogs promenader.

Brynolf kräver att få rasa av sig ordentligt varje dag han har en otrolig energi. Han springer och springer fort, fort, fort, men han sticker inte ifrån mig. Det är så tydligt att han är en vinthund med mycket spring i benen. Det som är lite jobbigt med honom är att han äter så mycket skit i skogen. När han har sprungit av sig det värsta börjar skitletandet. Jag försöker vara med, att säga nej funkar inte alls han bara sväljer fort. Det som funkar bäst är att byta med godis, men det gäller att vara snabb annars sväljer han skiten och sen vill han ha godis!

Han är en liten buse och en riktig mattjuv, i veckan lyckades han äta upp en hel tallrik ärtsoppa som Lucas hade lämnat. Jaha tänkte jag och såg fram emot en natt av diarré. Inte då, han sov gott hela natten och var som vanligt i magen nästa dag. Den hunden har nog plåtmage.

Bella och Dacke har också njutit i fulla drag av våra härliga skogspromenader, Bella har fullt upp med att spana på alla rådjur som vi har här runt omkring. I går kväll gick vi en kvällspromenad på en mil, fast då fick Brynolf vara hemma, lite försiktiga få vi vara. Det var en riktigt skön promenad, regnet hängde i luften men vi klarade oss. Det doftar så gott ute nu, VÅÅÅR!

I onsdags hittade jag mina första tussilago, jag har gått och letat i flera dagar och plötsligt var den bara där, så glad man kan bli!

Nu är det helg och det ska bli så skönt, tydligen ska vädret bli varmt och det känns ju inte helt fel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar