lördag 23 juli 2011

Dacke 10 år!

 Igår fyllde min fina och pigga Dacke år!





Dacke kommer från Seflidos kennel och vi köpte honom när han var 1 år och nio månader. Vi skulle egentligen titta på Seflidos Catja som väntade valpar, men så var Dacke där och det var kärlek vid första ögonkastet! Han hade varit i ett annat hem, men hade fått komma tillbaka till Marita och de andra hundarna på kenneln. Dacke följde med oss hem samma dag och någon valp efter Catja blev det aldrig för oss.

Jag har haft ganska många hundar och har naturligtvis tyckt mycket om dem allihop, men sen finns det en del hundar som har DET (som är svårt att förklara), Dacke är en sådan hund!
Han är otroligt klok, förstår så mycket och han känner mig mycket bättre än vad jag känner honom.

Han är en hund som tycker om att röra på sig och att jobba, sen kan han uppskatta en regnig dag i soffan också. Vi har tränat mycket agility och han är riktigt duktig på det (att vi aldrig har tävlat beror på att jag inte är en tävlingsmänniska). Vi har gått kurs i grundlydnad och även klarat brukshundsklubbens allmänlydnadspass med högsta betyg.  Vi har också spårat lite, först personspår och sen i våras har vi övergått till viltspår och det är nog Dackes favoritsysselsättning.

Han är en riktig goding och jag hoppas att vi har många år med spår och annat trevligt framför oss!

Fräsch tioåring!

Han kan skilja på höger och vänster tass!

<3

Han är en riktig linslus och älskar att bli fotad



I famnen på extramatte



Gillar att busa

Alla bilderna är tagna dagen före hans tioårsdag.

2 kommentarer:

  1. Vilken snygging.Wow.

    SvaraRadera
  2. Vilken kärleksförklaring! Hoppas ni får ytterligare många fina år tillsammans!
    Hälsn från Birgitta, Tula och Tosca

    SvaraRadera