fredag 15 juli 2011

Somriga dagar!

Det är så skönt med sommar och ledighet!  Eftersom jag fick lägga mycket tid på Dacke måndag och tisdag, fick de andra två ta det lite lugnt ett par dagar.

Det har vi tagit igen nu. Jag har gått längre promenader i skogen och tränat. Brynolf och jag tränar rallylydnad för fullt. Han blir duktigare och duktigare. Han är ju inne i sin tonårsperiod och det märks tydligt. Han är sååå okoncentrerad, jag får träna 5 minuter åt gången och istället träna flera gånger på en dag.  På söndag är det kurs igen och då hoppas jag att vi har hunnit lära oss läxan vi har, men jag tror att det går.

Jag började med nya konster med Bella och Dacke idag, jag jobbar med klickern och de får själva klura lite på vad jag vill att de ska göra så vi får se om det blir som jag har tänkt, säger inte mer nu ........

Som vanligt får hundarna leta godis i gräsmattan, det blir nästan varje dag, en aktivitet som de älskar och faktiskt tjatar om. Igår fyllde jag deras kongar med baconost, mycket uppskattat och de hade att göra en bra stund.



Bella låter inte ett dugg av det goda bli kvar.

Brynolf kör sin egen stil med slutna ögon och öronen rätt upp.

Dacke kan han med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar