onsdag 13 juli 2011

Viltspårskurs med Dacke

Dacke och jag har gått en fortsättningskurs i viltspår. Vilken lite pärla jag har!
Han älskar att spåra och är så duktig. Det är lite pyssel med att lägga spår och lite kladdigt och äckligt är det, men sen när man går spåret och ser hur han njuter av att få göra det han är bäst på så blir jag faktiskt riktigt lycklig!

Nu ska vi öka liggtiden på spåren och sen har jag tänkt att vi ska göra ett anlagsprov. Jag ska lägga lite svårare spår till Brynolf också så kanske, kanske han får hänga med och göra ett prov han med.

Här kommer några bilder från kursen (bilderna är tagna av Sara Brorsson och tillhör Skövde hundskola):


Dacke sätter full fart i spåret!

Linnéa och Ellie var också med på kursen och Ellie var lika duktig hon.


En mycket stolt hund!
Matte är precis lika stolt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar