söndag 8 september 2013

Hemsk fredag

I fredags tänkte jag gå ut med hundarna och låta Brynolf och Yatzy leka på ett fält för att försöka ta lite fina springbilder. Hade dem först lösa på skogsvägen och det gick kanon. Kopplade sen upp dem för att gå ut på fältet och kolla så att det var fritt från rådjur. Släppte pojkarna och de lekte lite sen nog sjutton fick de syn på ett springande rådjur... Yatzy stack direkt, Brynolf tvekade lite men valde Yatzy och rådjuret före mig.  Jag har lyckats undvika detta och nu blev jag så rädd. Rädd att de skulle skada sig på pinnar och taggtråd, rädd att de skulle skada något vilt eller att de skulle springa på vildsvinen som jag vet bor här i skogen.

Det var alldeles tyst och jag ringde efter Roger, han tog endurohojen för att ge sig ut och leta. Jag och Bella gick i skogskanten och jag visslade lite. Rätt som det var kom Yatzy travande, helt slut men hel. Strax efter kom även Brynolf även han hel. Så långt allt väl....

Roger kom och mötte mig och skulle sen köra en skogsväg hem. Utmed vägen finns ett stort krondike, ca 4 meter djupt. Han fick kast på motorcykeln och for ner i diket. Han skar upp ett djupt sår på benet och fick tillbringa natten på sjukhus. Han är hemma nu men har rejält ont och går på kryckor.

Allt detta för att jag ville ha lite snygga springbilder.....

En enda bild blev det, Brynolf på väg till matte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar