torsdag 12 september 2013

Rallyträning med Yatzy och Brynolf

I måndags började Yatzy och jag en ny rallykurs, rally 1 banor. På den här kursen kommer vi att träna på att gå banor med nybörjarklassens skyltar. Yatzy var riktigt duktig, han är duktig på fot och svängar. Det vi behöver träna mer på är att ta bort godiset succesivt och ligg kvar. Han är skitsnabb på att resa sig när han ska ligga. Han lägger sig, men reser sig lika fort igen. Så till på måndag ska jag träna på sitt, ligg och stå och att han ska vara kvar i rätt position tills jag säger något annat.

I går kväll var jag och Brynolf på privatlektion med Sara tillsammans med Kerstin och Hulda. Det var jättenyttig träning, Sara hade lagt ut massa leksaker på planen och vi skulle gå en fortsättningsbana utan koppel. Det var så svårt till att börja med, Brynolf ville gärna kolla på sakerna och tog tillfället iakt några gånger. Sen tränade vi mycket på fotpositioner och det är Brynolf riktigt duktig på. JAG behöver träna på fortsättningsskyltarna och så ska jag träna Brynolf med störningar i form av favoritleksakerna. Några bilder har jag inte från Yatzys träning, men i går kväll var Linnéa med och tog några bilder.


fläskfilé är gott

fot

360 grader vänster i snabbt tempo

fot igen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar