söndag 22 september 2013

Jag älskar hösten!

Jag tycker att hösten är underbar, härlig luft och så skönt i skogen! Ok då, mörkret är inte så kul, men än så länge hinner jag gå i skogen när jag kommer hem från jobbet och helgerna är så härliga.
I lördags gick jag, Bella, Yatzy och Brynolf till Tibro och hem igen. Vi gick till Tibro på härliga skogsvägar och hem på ett nerlagt järnvägsspår. Vet inte hur långt det är men gissar på 1,5 mil och vi var ute lite mer än tre timmar.

Idag har vi varit ute och spårat, Yatzy var lite okoncentrerad men kom rätt till slut. han har ju inte spårat så många gånger och är med tanke på det riktigt duktig. Brynolf är helt grym, han tar vinklar och bloduppehåll utan problem. Idag la jag spåret över viltstigar med flit och det var jättemycket färska spår i leran. Vi spårade även över en liten bäck och han tog det utan större problem. Jag är så himla stolt över honom! Det bästa av allt är att de är så trötta och nöjda när vi har spårat och det känns bra att börja veckan med trötta hundar, för jag har massor att göra på jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar