fredag 17 juli 2015

Det går bra!

Nu har Blue varit här i två och en halv vecka. Det går riktigt bra, han är en helt annan typ av hund än vad jag är van vid, men det är SÅÅ intressant och jag får tänka till hur jag ska göra.

Nu jobbar jag mycket på rutiner och att skapa lugn hos honom eftersom han lätt stressar upp sig. Vi går lugna promenader i skogen varje dag och Blue får vara i långlina, han är riktigt lyhörd, men eftersom vi har fruktansvärt mycket rådjur här vill jag se hur stort viltintresset är innan jag släpper honom helt.

Jag har även börjat att träna lite annat, mest kontaktövningar, men även raka sitt, ligg och fotposition med kontakt. Han är väldigt rolig att träna med och fattar så snabbt.

Han funkar bra med de andra hundarna, han går upp i stress ibland och börjar då valla de andra hundarna, men det bryter jag och han börjar faktiskt fatta att det inte är ok. Lycka var lite rädd för honom i början, men det har släppt som tur är.

Här kommer lite bilder från en skön sommardag i trädgården:













1 kommentar:

  1. Så vacker han är! Roligt att det går så bra med honom men jag kan tänka mig att det är en hel del jobb med honom... men så skoj och vilken utmaning! Ni kommer komma långt tillsammans. Kramar

    SvaraRadera