lördag 18 juli 2015

Vinthundsträff

Idag var jag på en vinthundsträff på Billingen. Vi var fem hundägare och sju hundar. Först gick vi en liten promenad och sen fikade vi tillsammans. Riktigt trevligt att träffa andra vinthundsägare och fina hundar. Av min hundar fick Lycka och Bella följa med, jag kände att det skulle bli lite mycket för Blå och Yatzy fick vara sällskap till honom.

När jag om hem åkte jag till Tibro med pojkarna för en promenad bland människor och bilar. Det gick bra även om jag ser att Blue blir stressad av framförallt motorcyklar, men han skötte sig bra och vi fixade även två hundmöten galant.

Här kommer bilder från vinthundsträffen (fotograf är Marie Dimsjö):

Lite paus vid sjön, Lycka blötte bara tassarna som den dam hon har blivit

Mingel vid sjön

Andra var lite vildare vid badet, Lycka tittar förfärat på 

Mina fina flickor

Fina podencon  med det finaste namnet Yatzy 

Bella slappar vid fikat

Lycka gömmer sig lite under bordet, väldigt vad unga hanar kan härja, tror jag att hon tyckte. 

Hela gänget framför fantastisk utsikt över Skövde
Yatzy, Prodie, Sune,Theodore, Nando, Bella och Lycka

Fina Sune 9 månaders salukikille

Härlig bild på en härlig promenad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar